Produkten har blivit tillagd i varukorgen

  Frakt från 39 kr - Fri frakt över 500 kr i varuvärde!

Ring eller Chatta med oss!   0708 - 15 66 33 Mån-Fre 10-17

Försäljningsvillkor

Order
Beställningarna skickas ut senast bankdagen efter betalning kommit kryddlandet.se tillhanda. Om beställaren är under 18 år måste den som beställer från kryddlandet.se inneha målsmans tillstånd före köpet genomförs. Minsta ordervärde är 50 kr inkl. moms (frakt inte inräknat) för att kunna genomföra ett köp på kryddlandet.se. Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Priser, Lager & Produkter
Alla priser i webshopen anges i svenska kronor inklusive moms. Det är alltid priset i webshopen som är gäller. Dessa priser kan ändras utan föregående varning. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på hemsidan, kryddlandet.se. Alla varor som går att beställa på kryddlandet.se är normalt redo för omgående leverans (är en vara slut i lager står det på produktens produktsida och är inte möjlig att lägga i varukorgen). Vi reserverar oss dock för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer samt för eventuella prisfel som inträffat hos någon av våra leverantörer. Vi reserverar oss också för mindre förändringar i produktblandningar samt variationer i färg och form på produkter jämfört med bilder på hemsidan. 

Kryddlandets produkter har god hållbarhet och har ett bäst-före-datum med minst tre månader från att produkten skickas från oss. Detta med några undantag: importerad läsk, godis (exempelvis lakrits), spreads, vissa starka chilisåser och produkter som är hantverksmässigt tillverkade. Produkter med kortare bäst-före-datum finns utlagda under fliken NEDSATT PRIS (länk) och säljs inte till fullpris. Det betyder att dessa undantagna produkter kan ha ett kortare bäst-före datum än tre månader (men inte kortare än 1 månad om inte annat anges) när de skickas från Kryddlandets lager. 

Köp- och Leveransvillkor
I kassan väljer du önskat fraktsätt. Beroende på vilka produkter som ligger i varukorgen visas en rad alternativ, även ditt postnummer påverkar vilka alternativ som finns tillgängliga. Följande alternativ finns:

  • Postnord - Leverans till utlämningsställe
    Leverans sker till ditt närmaste ombud, andra ombud går att välja i listan. Mindre försändelser skickas som brev och går du primärt till din brevlåda. OBS! Liggtid 7 dagar.
  • Postnord - Leverans till dörr
    Vid val av detta alternativ lämnas paket som ej får plats i brevlådan vid din dörr. Paketet ställs då vid din dörr och du får en avisering att det avlämnats. Bor du i ett flerfamiljshus eller ett annat boende där brevbäraren ej kommer åt din ytterdörr så kan paketet då hamna hos ett ombud.
  • Postnord - Flexibel Hemleverans
    Hemleverans där du själv kan bestämma tid för leveransen. När paketet ankommer till en terminal nära dig får du en avisering där leveransval kan väljas. Utbudet av leveranstider varierar beroende på var i landet du bor. Tjänsten kan endast användas av privatpersoner, företag hävisas i samtliga fall till DHL Företagspaket.
  • DHL - Leverans till ombud
    Paketet levereras till ditt närmaste ombud eller valt ombud i listan. Liggtid 14 dagar. Leveranstiden är ca 2-5 vardagar från den dag beställningen gått igenom. Vid förskottsbetalning tar det minst 1 dag extra innan leveransen påbörjas. Vi skickar försändelser alla helgfria vardagar under året. Avisering sker via SMS i första hand, E-post i andra hand. Det är du som köpare som ansvarar för att korrekt uppgifter lämnas vid köp. OBS! Uppgivet namn måste stämma med namn på ID-kort! Ev. felaktigheter måste meddelas till oss direkt för korrigering. Ändra namn eller adress efter försändelsen lämnat oss kan göras till självkostnadspris (180 kr).
  • DHL - Företagspaket
    Paketet leveraras till angiven företasadress. Leveranser sker dagtid mellan 7-17. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på speditören. Alla försändelser från oss går att följa genom att ladda ner appen "Postnord" samt "Mina paket", där går det även att utse ombud om man ej själv kan hämta ut sin order. Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Fraktkostnad
Fraktkostnad inom Sverige, leverans till utlämningsställe, är från 39 kr upp till 89 kr beroende på totalvikt. Fraktkostnaden styrs av volymen och vikten på försändelsen. Fraktfria alternativ gäller för beställningar som överstiger 500 kronor i varuvärde. Enskillda produkter kan ha specifika fraktvillkor vilka då framgår i kassan.

För försändelser utanför Sverige gäller andra fraktkostnader och då finns ingen fraktfri gräns.

Ej uthämtade paket
För ej uthämtade paket debiteras en avgift på 295 kronor inkl. moms för hantering och returfrakt samt straffavgifter som fraktbolagen debiterar.

Transportskada
Om ditt paket är skadat när det hämtas ut ska skadan anmälas direkt på plats hos ombudet. Det är mycket viktigt är att du även tar kort på paketet, enligt nedanstående mall/kriterier för fotografering av transportskada. Kontakta sedan Kryddlandet via mail och förklara vad som hänt med ditt paket samt bifoga bilder. Vi tar sedan hand om skadeanmälan och hanterar ditt ärende så fort vi kan. Det är även mycket viktigt att du behåller det skadade godset samt emballaget till vi godkänt dokumentationen.

Följande typer av foton måste tas och bifogas till oss via mail. Utan dessa bilder kan vi tyvärr inte handlägga ärende om transportskada!

  • Adresskortet i närbild, hela adresskortet ska vara synligt och läsbart.
  • Försändelsen i sin helhet. Fotografera tre av lådans utvändiga sidor.
  • Försändelsen i sin helhet, motsatta kort- och långsida.
  • Är produkten emballerad i en låda skall den öppnas och fotograferas från ovan. Bilden skall vara tagen på distans så att man ser allt det invändiga förpackningsmaterialet.
  • Avlägsna delar av det invändiga förpackningsmaterialet, ta ytterligare en bild där produktens placering i lådan är synlig.
  • Fotografera lådan invändigt utan något innehåll med lådans samtliga insidor väl synliga.
  • Den skadade produkten i sin helhet.
  • Bild som påvisar vart på produkten som skadan/skadorna återfinns.
  • Närbild på skadan/skadorna.

Reklamation 
Vår ambition är att alla våra kunder ska vara helt nöjda med våra produkter och vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra rutiner. Därför är dina synpunkter, tankar och åsikter viktiga för oss. Är du inte nöjd med en produkt du köpt av oss vill vi gärna veta det! Ta då kontakt med oss via e-post, skriv REKLAMATION i ämnesfältet, uppge ditt ordernummer samt vilken produkt det gäller och varför du är missnöjd med den. Bifoga dina fullständiga kontaktuppgifter. Vi hanterar ditt ärende så fort vi kan. Spara den produkt du är missnöjd med till det vi hanterat ditt ärende, då vi kan komma att begära in foton av produkten alternativt ta in den i retur. Gäller din reklamation något annat, kontakta oss på samma sätt. 

OBS!

  • Oljebaserade produkter förpackade på burk såsom chilipastor och inläggningar från Rajah samt Pataks är ej garanterat läckagesäkra då burkarna ej står upprätt. Vi kan inte garantera upprätt transport hela vägen och ett mindre läckage kan uppstå. Mindre läckage från dessa burkar är därmed inte ett skäl till reklamation. 
  • Mindre bucklor i PET-och aliminiumburkar är inte skäl för reklamation. 
  • Black garlic (svart vitlök) ska vara svart. Påstådd avvikande färg eller konsistens gällande produkten är inte skäl för reklamation.  
  • Vissa produkter kan ha kortare bäst-före datum än 3 månader (men inte mindre än 1 månad) när de skickas från oss: importerad läsk, visst godis (som lakrits), spreads, vissa starka chilisåser och produkter som är hantverksmässigt tillverkade. Detta är i sin ordning och inte ett skäl för reklamation. Läs mer under rubriken Priser, lager & produkter, längre upp på den här sidan. Var uppmärksam på att du förvarar din produkt korrekt - det förlänger hållbarheten! 


Tvist
Eventuell tvist löses i första hand med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ångerrätt & Returrätt
Alla varor förblir Kryddlandets egendom till dess fulla betalning erlagts. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du rätt att använda ångerrätt och returnera beställda felfria varor (gäller ej livsmedel) utan att ange någon anledning, du betalar själv returfrakten. Meddelande om att retur kommer ske ska lämnas via e-post till Kryddlandet så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, kov.se. Notera att ångerrätten inte gäller för livsmedel, dit räknas exempelvis kryddor, te, godis, läsk, chips, kaffe, chili, starka såser, smaksättare. 

Konsumentverkets blankett för utövande av ångerrätt

Detta gäller vid returer:

  • För att en retur ska kunna behandlas så snabbt som möjligt behöver vi ditt ordernummer, uppge detta när du kontaktar oss via e-post för att meddela att du kommer skicka något i retur till oss utifrån din ångerrätt eller om du varit i kontakt med oss av annan anledning och vi kommit överens om att du ska skicka något i retur till oss
  • De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning, plombering eller skyddsplast får inte vara bruten. Är detta brutet kan vi inte godkänna returen, då varan är att betrakta som använd.
  • Returnera varan tillsammans med plocklistan (eller en kopia av denna), uppge på denna returorsak (använder du ångerrätt behöver du inte uppge returorsak).
  • Varorna ska vara väl förpackade i av Postnord godkänt ytteremballage, det får alltså inte finnas uppenbar risk att varorna kan skadas vid transport till oss.
  • Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Vill du köpa en retursedel av oss kostar den från 75 kr, baserat på paketets vikt.

Betalningsalternativ

Klarna
Med betalning via Klarna väljer du själv hur du vill betala efter att köpet är genomfört. Du kan välja att betala med faktura, delbetalning, kort (Visa, MasterCard och American Express) samt Swish. 

Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 804-6112 som går till vårt företag Kryddlandet i Skellefteå AB. Se till att tydligt märka inbetalningen med ditt ordernummer (vi använder oss inte av OCR nummer).

Hantering av personuppgifter
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser. Läs mer om vår hantering av personuppgifter här!

https://www.kryddlandet.se/info/privacy-policy/

Produkter

Handla

Information